آمریکا چند هزار نیروی جدید به غرب آسیا اعزام می‌کند-راهبرد معاصر
حملات توپخانه‌ای و پرواز گسترده هواپیما‌های صهیونیست‌ها در آستانه تهاجم زمینی به لبنان ادعای معاریو درباره جزئیات جدید ترور دبیرکل حزب الله لبنان گردان‌های سید الشهداء عراق: اجازه محاصره لبنان را نخواهیم داد طالبان: شماری از اعضای داعش در افغانستان را بازداشت کردیم آمریکا چند هزار نیروی جدید به غرب آسیا اعزام می‌کند بایدن: باید فورا به آتش بس دست یابیم! ورود نیرو‌های کماندوی رژیم صهیونیستی به لبنان | احتمال آغاز حمله زمینی طی ساعات آینده نبیه بری: لبنان به مفاد توافق درباره آتش بس و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ پایبند است واکنش پیونگ یانگ به ادعای زلنسکی درباره همکاری کره شمالی با روسیه واشنگتن‌پست: حمله زمینی محدود اسرائیل به لبنان قریب‌الوقوع است حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در «ایلات» بایدن: باید از وقوع جنگ فراگیر جلوگیری شود تبدیل حیفا به شهر ارواح پس از شلیک موشک بالستیک حزب‌الله بیانیه دوم مقاومت: با موشک به دو هدف صهیونیستی حمله کردیم برنامه سفر نخست‌وزیر روسیه به ایران

آمریکا چند هزار نیروی جدید به غرب آسیا اعزام می‌کند

پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن در راستای افزایش امنیت و دفاع از رژیم صهیونیستی در صورت لزوم، «چند هزار» نیرو و تجهیزات اضافی به غرب آسیا ارسال خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 30
کد خبر: ۲۵۸۸۵۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ «سابرینا سینگ» سخنگوی پنتاگون در این باره به خبرنگاران گفت که این اقدام به دنبال حملات اخیر در لبنان و ترور سیدحسن نصرالله انجام گرفته است.

وی گفت: «تقویت نیرو‌های ما به منظور بازداشتن از اقدامات تهاجمی و کاهش خطرات جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر است.»

ارسال نیرو‌های جدید آمریکایی به منطقه شامل جت‌های جنگنده F-۱۵E Strike Eagle، F-۱۶، A-۱۰ و F-۲۲ و پرسنل لازم برای پشتیبانی از آنها می‌شود.

سینگ عنوان کرد که این جت‌ها برای کمک به تخلیه منطقه نیستند، بلکه «برای حفاظت از نیرو‌های آمریکایی» در آنجا حضور دارند.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا همچنین در رابطه با تشدید تنش‌های میان رژیم صهیونیستی و لبنان گفت: «تهاجم زمینی اسرائیل در لبنان هنوز انجام نشده است و ما همچنان در حال گفتگو با آنها درباره بهترین راهکار‌های پیش‌رو هستیم.»

وی ادامه داد: «ما با آنها در حال همکاری هستیم تا گام‌های بعدی‌شان در لبنان را درک کنیم.»

سینگ افزود: «آستین زمانی که گالانت او را از عملیات علیه نصرالله مطلع کرد، شگفت‌زده شد. او می‌خواهد از هرگونه عملیات اسرائیل در خاورمیانه مطلع شود، زیرا این عملیات بر نیرو‌های آمریکایی تاثیر می‌گذارد.»

سخنگوی پنتاگون در ادامه مدعی شد که آمریکا در حملات رژیم صهیونیستی علیه یمن دخیل نبوده و تنها پیش از عملیات از آن مطلع شده است.

سینگ در ادامه ادعا کرد: «ما تهدیدات ایران را جدی می‌گیریم و همین مسئله باعث شده نیرو‌های خود را برای محافظت از خود و اسرائیل تقویت کنیم. نمی‌توان تلاش ایران یا گروه‌های نیابتی برای اتخاذ گام‌های تنش‌زای بیشتر را نادیده گرفت.» / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار